sábado, 21 de junio de 2008

Dios Mío, ¿es esto las Caxinas?

gaudi en el PARQUE GUELL
referencia al agua y a la pesca



(Dios Mío, ¿es esto las Caxinas?)
(el cangrejo, como símbolo de metamorfosis)

2.6. Plaza de la colonia
Se encuntra encima del Templo y se conoce desde un principio como plaza del Teatro Griego, limitada en el extremo inferior por el gran banco ondulante y al lado de arriba, por el paseo de las palmeras, auténticas las de fuera, artificiales las de dentro, que tienen encima unas pequeñas balaustradas rústicas que presentan un cierto parecido con el banco ondulante, el cual con sus giros, forma palcos para pequeños grupos de personas.

Bancos de la plaza

2.6.1. El dorso de los bancos
El banco es una obra admirable de ingeniería porque queda casi suspendido en el aire. Antes de acceder a la plaza por la escalinata ya tenemos el banco a la altura de los ojos, por su parte posterior, decorado con palmas de cinco brazos, como las acróteras que coronan un templo clásico. Con este recurso, acróteras y banco son la misma cosa. De todos modos, las acróteras del sector central del banco, muestran la transformación de las palmas que, en diseños sucesivos se descomponen hasta formar una especie de araña y, a la inversa, se van componiendo las palmas. Estos cambios corresponderían a la metamorfosis del cangrejo. Este alude al signo del zodíaco de Cáncer que corresponde al Sol. Contradictoriamente el sol avanza hacia delante mientras que el cangrejo lo hace hacia atrás, juntos se encuentran en el centro del banco, el sol en su cúspide y el cangrejo en el punto máximo de descomposición.

Bancos de la plaza.
Alusión a la metamorfosis
del cangrejo

Alrededor de la metamorfosis del cangrejo encontramos otros signos. A un lado, los cuernos retorcidos de Capricornio, el arco de Sagitario, y la flecha de colores adyacente, y los cuernos de Aries. Al otro lado, los peces enfrentados de Piscis, y en el interior del banco, los signos de Libra y Virgo, porqué seguramente estaban representados los doce signos del zodíaco.
En los extremos exteriores hay unos dibujos más libres y sueltos, llenos de fantasía.
Para hacer el banco, Gaudí estudió con un joven obrero sentado, la forma más cómoda para los usuarios. Jujol, por su parte, pintaba y preparaba las piezas de cerámica para su cocción definitiva. Al mismo tiempo, si hicieron unos módulos o segmentos de banco de un metro y medio de largo, que fueron uniendo, con las adaptaciones pertinentes a las curvas, porqué no todas son iguales. Sobre estos módulos se engancharon las piezas de cerámica, picándolas con una maza a fin de que, al romperse, se adaptaran mejor a su forma. De nuevo la concepción, la estructura, de los materiales, contenidos e ideas, son de Gaudí con la colaboración de algunos artesanos mientras que Jujol trabajó a fondo los juegos de colores, las formas y las combinaciones de unos con otras.

Bancos de la plaza


El banco ondulante como el mar, quizá tenía para Gaudí y Jujol, una relación estrecha con recuerdos de pesca en el mar del Campo de Tarragona. Carles Barral, cuando habla de Cambrils en su libro Catalunya des del mar, escribió: “Era costumbre, antes, tirar como anzuelo para los peces, trozos de vajilla blanca, fragmentos de platos rotos que se guardaban para este servicio en lugar de tirarlos a la basura. Los atunes pequeños, excitados por el destello de la cerámica, se ponían a saltar cerca de la superficie dando la impresión que el agua hirviera”.

Loja de Turismo con funciones de gestión de los Modulos del Logradouro

Los Modulos, esas barcas baradas en el espacion público del Logradouro, no tienen obligatoriamente que adoptar posiciones fijas. Su modularidad, prefabricación y mobilidad, proveen al espacio público de una dinámica de cambio a medio y largo plazo, según las necesidades que traiga el futuro.
Los propietarios de estos modulos los podrán emplear para vivir ellos durante la época balnear, o bien para todo lo contrario, que sería lo más normal, quedarse en sus casas y alquilar el Modulo a turistas y familias. También podría ser que su familia pasase
El propietario lo es de los derechos de uso y los beneficios que conlleva, pero la gestión y mantenimiento correría a carga de la Loja de Turismo, quién actuaría como operador de gestión con agencias de viajes, particulares, y durante el curso académico, para estudiantes o alquiler para jovenes y nuevas parejas.
El Entorno verde y la accesibilidad lo cambia todo. Con certeza, el visitante preferirá este entorno más natural, un oasis verde en una trama urbana frente al mar.

jueves, 19 de junio de 2008

PROJECTO estrategia.

  • POLARIDADE
    • Habitacional
    • Turistica
  • LUGAR
    • Proposta de requalificaçao
    • Areas de actuaçao do Plano de Requalificaçao
      • Novos espaços públicos nos logradouros da retícula
      • Estacionamento no cave dos logradouros
      • Reestructuraçao e pedonalizaçao do viario
      • Plano de Recuperaçao de habitaçao
      • Novas normas e ordenanzas do plano de recuperaçao. Novas cerceas, usos, tipologías e alineaçoes.
      • Gabinete de requalificaçao das Caxinas, como equipa multidisciplinar
  • PROJECTO
    • Actuaçao no Espaço público com Estacionamento subterráneo dos Logradouros L1, L2, L3.
    • Vivenda modular no Logradouro
    • Centro de formaçao em Hotelaria
    • Gabinete de Requalificaçao das Caxinas
    • Vivendas propostas: vivenda unifamiliar com acesso inferior ao logradouro.
    • Vivendas propostas: recuparaçao de vivenda unifamiliar
  • POLARIDADE
    • Uma polaridade habitacional, que melhore a cualidade de vida dos seus habitantes, e afaste o impacto de fenómenos especulativos desagragantes do tecido social da Comunidade.
    • Uma polaridade Turistica, a nivel balnear, de congresos e academica, como continuidade e expançao duma realidade turística privilegiada, eficazmente planteada ao longo de todo o ano, trazendo como consecuencia un triplo beneficio:
      • Un, conservar e aumentar os aportes para as economías familiares a través do turismo balnear e a residença de estudantes
      • Dois, elemento de coheçao social entre os vilenses e os caxineiros,
    • Uma polaridade piscatoria, face a uma realidade subsiste e nao merece ser esqueçida
  • LUGAR
    • Requalificaçao das retícula interior proxima a frente marítima das Caxinas, recuperandoas como espaço para as pessoas,
      • Desplazamento do papel e posiçao actual do automobel, tanto limitando o seu tránsito coma eliminando en grande parte o seu estacionamento na rúa
      • Dotaçao de Estacionamentos para cubrir as carencias dos propios edificios da zona, maiormente derivados da súa propria tipología.
      • Apertura dos logradouros mediante accesibilidades existentes e proprias, as vielas, e tambén a través de novos equipamentos de apoio á formaçao en Turismo e Hotelaria, a Oficina de recualificaçao das Caxinas, e um novo modelo de vivenda
    • Requalificaçao do conxunto edificado
      • Recuperaçao duma vivenda unifamiliar en banda, face a esta nova realidade do espaço público, insistindo na proximadade ao res de chao e limitaçao de cérceas.
      • Criaçao dum Módulo de habitaçao interior, conservando as vivendas no quintal como programas destinados a turismo balnear, residenças de estudantes ou vivendas provisorias para familiares dos residentes.
      • Criaçao da Oficina de Recuperaçao das Caxinas, con uma equipa multidisciplinar, prestará apoio técnico e administrativo aos habitantes para a recuperaçao de vivendas, asim como gerir os novos estacionamentos y operaçoes sobre o viario das Caxinas.
    • Reaqulificaçao social, no mantemento da Comunidade como agregador e identidade propia mantendo a proximidade das pessoas e recuperando o dominio do seu espaço; permitindo a instalaçao dos habitantes máis xovems e os seus filhos, num incremento moderado e promoçao da recuperaçao de vivendas na retícula das Caxinas, e multifamiliar de baixa altura nas antigas zonas industriais entorno o Parque verde das Caxinas, numa nova realidade onde os empregos derivados da nova cualificaçao profisional, face aos existentes equipamentos universitarios próximos e de a regiao accesibeis por ventura da proximidade do metro, complementanse com oportunidades de emprego nos equipamentos turísticos a realizar na recualificaçao da marginal das Caxinas.
      • Novos empregos no sector da Hotelaria e o Turismo, nos novos empregos na Marginal
      • Melhora do Ambiente urbano máis adaptado as pessoas, com um uso eminentemente pedonal da trama.
      • Ajudas técnicas e administrativas para a inserçao de novas familias jobems como filhos nas Caxinas, a través da Oficina de Recuperaçao, subvencionando a recuperaçao de imobeis para habitaçao unifamiliar.
  • PROJECTO
    • Espaços públicos no interior dos logradouros, com estacionamentos e accesibilidades as cabes dos edificios novos e recuperados.
      • Espaços públicos con grande accesibilidade
      • Percursos pedonais criam una nova trama, superposta a actual. Percursos a través dos logradouros, diagonais. Atravesar a trama com facilidade.
      • Percursos, prazas e zonas verdes. Fugir da ideia de Parque, como privado e aleatorio. Máis dentro da trama dinamizar percursos secundarios na idea máis de jogo e labirinto.
      • Diviçao do espaço amplo en espaços máis acordes coa escala das Caxinas.
      • Jogos para crianças y espaços para o seu disfrute coa compaña dos seus país, junto de espaços para a tranquilidade dos idosos, numa completa multiplicidade de ofertas de lazer. Dar máis argumentos a necessidade actual de ter crianças, e en certo modo outorgar as Caxinas o que corresponde nesta area pelo seu grande sucesso.
      • Espaços máis amplos para o encontro, a modo de novas prazas das Caxinas.
      • Accesos ao
      • Arbores e Vegetaçao apoiando os percursos debuxados no chao, e fechando os espaços das prazas
      • Arbores autoctonas de folha caduca junto outras que permetan manter certa uniformidade tridimensional de ocupaçao de espaço durante o inverno
      • Promenade visual nas especies, as súa cores e formas, tambén estudadas na súa evoluçao ao longo do ano, acorde co colorido, a alegría e a diversidade formal e visual da envolvente e da zona.
      • Mobiliario maiormente que fomente relaçoes de grupos diferentes: Parellas, familias, gangs, con formas que respondan a esos momentos de pausa e de espectativa.
    • Centro de formaçao de Turismo e Hotelaria. Oficina de Turismo das Caxinas. Projecto compatibel com acessibilidade ao logradouro.
    • Oficina de recualificaçao das Caxinas. Projecto compatibel com acessibilidade ao logradouro.
    • Nova tipología: vivenda com paso inferior para novos accessos aos logradouros.
    • Recuperaçao duma tipología existente para vivenda unifamiliar

  • Potencialidades novas:
    • Novos habitantes, familias a busca de un entorno agradabel, comodo e seguro. Tambén pessoal novo dos equipamentos hoteleiros e equipamentos da marginal

martes, 17 de junio de 2008

...más reflexiones que están en el aire...

  • Accesibilidade garagems
  • Reforma de um espaço existente ¿sim ou nao?
  • Actuaçao de espaço público no logradouro debe seguir metodología de espaços urbanos. Analise de percursos, estudo da envolvente, conteudos programados dentro do logradouro.
  • Permeabilidade do quarteirao. Oportunidades, optimizaçao e intençoes. Pessoas e automoveis.
  • ¿Comercio e jardim sao incompatibeis? Parece bem que sí...entao, podemos ter varios caracteres inseridos no mesmo espaço.
  • A Pel interior do logradouro
  • A regularidade do logradouro. Tipología de espaço público no contexto da retícula.
  • Polaridade dos logradouros. Rede de espaços.
  • O bosque é as arbores. Percepçao no contraste dos claros e macizos arboreos.
  • Jardim e parque. As diferenças de escala. Proximidade e accesibilidade pública.
  • Regularizar o logradouro. Completar a tendença da construçao.
  • O logradouro e os espaços abertos: concorrer ao nao coa marginal

lunes, 16 de junio de 2008

Sociología urbana no ámbito das Caxinas: supervivença da comunidade

A Comunidade sempre esteve soa. Nunca contou para ninguem. Asemelha a invisivilidade das masas proletarias da cidade inglesa industrial do XIX.
Só que os habitantes de Vila do Conde dependían en grande parte máis dos peixes dos Caxineiros, da venda das artes y dos materiais para fabricar e manter as embarcaçoes, que os proprios Caxineiros precisabam deles. Autosuficiencia no mar e em terra.
Por tanto, nao se establece uma relaçao patrao-empregado (ainda que isto fora asim para as mulheres, na industria, na industria conserveira)
Sempre pobres. Sempre sós. Máis a súa vida é deles.
O facto de nao ver comprometido o seu sustento faz como que nao sejam revolucionarios. Amparados pelas fotes relaçoes entre eles, podem enfrentar ao mar, porem ó mundo inteiro.
Os equipamentos, as escolas...som os ultimos a receber. Nesse sentido, a decadença das pesquerías cría a urgença e provoca a emigraçao, máis do que noutros tempos.
A Comunidade continúa para eles a ser protetora, acolledora. Tenhem confiança, dedem a súa vida coisas simples, máis fundamentadas nos valores humanos da camaradería de da familia. Som as bases da súa supervivença.
Sao invictos. Mesmo sao afotunados.
Procuram ao demáis porque precisam, ainda que nao tenham que sair ao mar. O sentimento de identidade e ligaçao entre as pessoas permanece. Por tanto, os lugares que van a urbaniçar tenhem sentido na súa busca de maior cohesao social, máis comunidade. Máis lugares de encontro, máis lugares de lazer. O Caxineiro e alegre, e asim.
Máis comunidade. Iso pretende o espaço público nas caxinas.

domingo, 15 de junio de 2008

El papel crucial del Estacionamiento en el Logradouro. El fin del reinado del automobil.

El automovil tendrá un nuevo papel tras la recualificación de los logradouros, e incluso antes.
La peatonalización, aunque no se llevase a cabo la intervención interior de la manzana, e incluso con las grandes dificultades que comportaría por la escasez de plazas de los propios edificios, ya comportaría un gran cambio de paradigma en la vialidad.
Paseos más amplios, o la calle completamente peatonal, provocarán que las personas reconquisten las calles, los habitantes para disfrutarlas, los comerciantes para adueñarse de su espacio con terrazas y todos los negocios con sus escaparates bien a la vista sin el obstaculo visual de los automobiles estacionados.
Erradicar el automobil de la superficie es un gran beneficio. El obstáculo ya no está, ya no hay dos niveles diferenciados, y la gente atraviesa ese espacio de calle solo para su uso y disfrute, con excepcionales pasos de vehículos que, con lentitud, pasan solicitando permiso a los que pasean conscientes de que están fuera de su terreno. El ruido también ha acabado, y el contacto con la calle y las personas es próximo y agradable, animado por la atracción de los reclamos comerciales.
Será un nuevo barrio, que estaba vivo, pero que aún puede cobrar más vida. El subsuelo del logradouro se ha tragado al enemigo, al que nos estaba sacando de las calles, al que nos alteraba la vida con su presencia, sus ruidos y sus peligros. No más velocidad, no queremos que ocupes nunca más nuestro espacio. Aquí, en este sotano, tienes tu lugar.

Espaço no quintal ¿sim ou nao?. A nova fachada interior

¿Debem ou nao ter quintais as viviendas? É um tema propio dos quarteiroes como vivendas unifamiliares, e inclusive só as que desemvolvem programa de habitaçao en res de chao. Só nesse caso a cuestión planteanos dubidas.
Claramente, un comerciante, inclusive con maior interesse se for de restauraçao, percebe o impacto positivo de contar nova acessibilidades. Claramente, vai a perder seu espaço do logradouro, que empregaba para arrumaçao, porque así como na rúa nao tem agora um grande espaço para ter mesas no exterior, no quarteirao podería existir este espaço.
Os edificios multifamiliares, como garagems en res de chao, teríam un duplo aproveitamento: as garagems no estacioamento do logradouro, em consecuencia tambén o aproveitamento do res de chao para equipamento comercial. Inda máis que isto, os comerciantes que podem apropiar para a venda os espaços a frente da súa loja, certeça que faram a mesma coisa na outra fachada. O espaço de soto pode ser procurado, e nao é descartabel a ligaçao coa nova acesibilidade ao soto pelo estacionamento.
Axo que o espaço no quintal depende do contexto logradouro, e tambén pode variar entre as quatro fachadas do proprio logradouro. Por ejemplo, a fachada dos edificios da rúa comercial e diferente do carácter máis habitacional da fachada contraria. Pero en ambos casos, esto produciría desformalizaçao y desordem, que se bem é parte do encanto das Caxinas, nos nao debemos contribuir a criar.
Na mesma, a soluçao adoptada debe ser uniforme no logradouro. E tendo en consideraçao a perda do caracter agricola do interior, a nova conquista do espaço público para todas as Caxinas máis especialmente para os que tem acesso direito a él, e coa insersao das casas do quintal como equipamento balnear da familia desconectado da súa propiedade seja cual for, só o facto de dar resposta aos máis simples necesidades funcionais podenos levar a otorgar este espaço.
Axo que a proximidade que exhibe o Caxineiro na fachada principal é outra. Este novo espaço nao e nem quere ser rúa. Por tanto, dentro de umas regras únicas, o tratamento fechado da habitaçao e probabelmente aberto do comercio terá uma soluçao arquitectónica que permeta a personalizaçao dos moradores, como ja acontece coa fachada principal.

La accesibilidad pública y el acceso privado.

O espaço público no interior do logradouro enfrontase a uma dinámica diferente da criaçao de cualquer outro espaço público: a necesidade de criar os acessos.
Normalmente, as prazas son deseñadas principalmente segundo a súa accesibilidade, esta é previa. As prazas son espaços de permanença, máis tambén de tránsito a través da cidade. Por tanto, temos uma oportunidade similar como secuencias de construçao diferentes.
No caso particular das retículas urbanas, a edifiçao encerra ao espaço do logradouro, um dominio semi-privado que pertence a todo-los moradores do quarteirao, cada um com o seu papel. Pelo contrario, as prazas na súa maioria constroem-se face a realidade previa do espaço público, ou a uma rúa existente que foi adicionando espaços.
É, en consecuencia, uma realidade nova, no ja mencionado tema da fachada. Máis tambén, é sobre tudo, o é na súa inexistente accesibilidade pública. Por tanto, e tendo en conta a universalidade da retícula, pretendemos respostas de aplicaçao geral.
Abrir o quarteirao nas Caxinas é de facto máis simples que, por ejemplo, no Eixample. Uma peça ja existente chamada Viela era passagem privada da habitaçao para o logradouro. Maís continúa a ser privada. Acredito máis nalgumhas passagems existentes, "publicas" so que de varios proprietarios, con grandes acessibilidades as vivendas existentes no interior, algumas muito importantes. Por tanto, ja existem algumas passagems e solares vazíos.
A outra opçao, ja máis geral, e a través de outros edificios, ou bem co derribo de algums edificios. Máis o derribo provocaría uma fragmentaçao nas fachadas do quarteirao máis conformadas. Eu som partidario de passagems a través, bem dum edificio de habitaçao no noso caso unifamiliar, ou bem a criaçao de edificios de equipamento ou uso público, tais como escritorios, que se desembolvem a partires da pranta primeira. Permete esta soluçao maior regularidade.
A accesibillidade ao estacionamento, tanto de pessoas como de viaturas, debe ser feito por estas passagems, podendo existir accesibilidade pedonal no logradouro, inclusive con elevadores. De facto, no projecto para os Logradouros nas Caxinas desemvolveremos uma nova tipología de habitaçao como passagem no res de chao, e outro projecto de un equipamento de escritorios, neste caso a propria oficina da entidade pública de desemvolvemento das Caxinas, que como ProEixample contará com escritorios.